Hubnutí: Proč nejdou kila při dietě dolů?

 hubnutiVážit bychom se měli optimálně jednou týdně.

Hubnutí je složitý a dlouhodobý proces. Hlídáte si každé sousto, pravidelně sportuje a přesto kila nejdou dolů tak, jak byste si přáli? Pak pravděpodobně děláte něco špatně. Odhalte důvody, které vám mohou bránit zhubnout.

8 důvodů, které brzdí hubnutí

Nevěříte si

Úspěšné hubnutí začíná v naší hlavě. Pokud budete myslet pozitivně a budete mít radost z každého shozeného kila, jste na správné cestě. Důležité je se hubnutím nestresovat. Je třeba nejdříve změnit svůj postoj a věřit sami v sebe. Základem zdravého hubnutí je totiž sebedůvěra a láska.  

Dáváte si vysoké cíle

Hubnutí vyžaduje čas. Při zdravém hubnutí se váha redukuje o kilo až dvě za měsíc. Pokud chcete zhubnout rychle a dáváte si vysoké cíle, s největší pravděpodobností se dostaví jojo efekt nebo se hubnutí zastaví. Důležité je vydržet a hubnout pozvolna. Nechtějte proto zhubnout 10 a víc kilo za měsíc.

Stanovte si menší a reálné cíle, kterých lépe dosáhnete, budete spokojení a hubnutí vám půjde samo. Zkuste začít tím, že změníte stravu a najdete si sport, který vám bude dělat radost. Při správně nastavené dietě by kila měla jít dolů pomalu, ale jistě.

Počítáte kalorie

Posedlost počítáním kalorii je už definitivně překonaný a nepraktický způsob hubnutí. Důležité je vědět, které potraviny obsahují hodně kalorií, a ty z jídelníčku vyloučit. Zkrátka řídit se při hubnutí zdravým selským rozumem, nepřejídat se a ani nehladovět. Při dietě bychom si neměli hlídat jenom počet kalorií, které za den sníme, ale hlavně zdravou stravu.

Pokud tedy vyváženou svačinu plnou bílkovin a zeleniny nahradíme kouskem dortu, je to špatně. Sladké nedodá našemu tělu potřebné živiny. Jedná se o takzvané prázdné kalorie, které mohou být důvodem, proč kila nejdou dolů.

Hladovíte

Hubnutí se nerovná hladovění. Cestou ke štíhlosti je rozumně vyvážený jídelníček, který je složený z přiměřeně velkých porcí nízkotučných jídel. Samozřejmě nadměrný příjem cukrů a tuku vede ke tloustnutí, ale taky nízký energetický příjem může redukci hmotnosti zastavit. Aby šla kila dolů, je nutné tělu zajistit pravidelný přísun potřebné energie. Pokud máte při dietě hlad, je to signál, že je něco špatně.

 kiladoluZákladem je vyvážená strava.

Vyhýbáte se sacharidům

Záměrně se při hubnutí vyhýbáte sacharidům a stejně kila nejdou dolů. Jak to? Bez sacharidů totiž nemůže naše tělo správně fungovat. S moukou, chlebem a dalšími přílohami to určitě nemůžeme při redukční dietě přehánět. V malém množství bychom sacharidy do jídelníčku ale zařadit měli. Dopřejte si celozrnné pečivo, těstoviny nebo luštěniny a kila půjdou dolů sami.

Cvičíte špatně

Pohyb k hubnutí nezbytně patří. Je však nutné vybírat si správné pohybové aktivity, dobře je kombinovat a technicky správně provádět jednotlivé cviky. Při sportu navíc platí, že všeho moc škodí. Tělo musí mít čas na regeneraci. Pokud mu ho nedopřejeme začne vyplavovat stresový hormon kortizol, který může hubnutí bránit.

Málo spíte

Kvalitní spánek naše tělo nezbytně potřebuje. Nedostatek spánku ovlivňuje náš metabolismus. Unavené tělo potřebuje víc energie, a proto si ukládá kalorie. Optimální u dospělého člověka je spát denně 7 hodin.

Pijete alkohol

Celý týden si počítáte každou kalorii, odmítáte sladké a sportujete. Pak přijde víkend, posezení s přáteli nebo rodinná oslava, která se neobejde bez pití alkoholu. Alkohol je ale jedním z největších zabijáků redukce váhy. Je zdroje prázdných kalorií a kalorická hodnota alkoholických nápojů je opravdu vysoká.

Vysoký příjem alkoholu hubnutí zpomalí nebo dokonce úplně zastaví. Pokud si víno nebo pivo nedokážete úplně odepřít, dopřejte si jen opravdu malé množství nebo jej hodně řeďte vodou.

Autor článku: Klára Hanačíková


Stáhnout v PDF
Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.

Doporučujeme k tématu

Štíhlá linie - Bachovy květové BIO…

Bachovy kapky pro štíhlou linii Esence ŠTÍHLÁ LINIE je vhodná pro každého,…

Cena: 419 Kč

Pro dodržení zásad pro získání souhlasu koncových uživatelů v EU bychom vás chtěli informovat, že tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte