Populární doplňky stravy: L-karnitin je nejznámnější spalovač tuků. Jde však o placebo efekt nebo zaručeně funguje?

L-karnitin patří mezi značně oblíbené doplňky stravy. Nejčastěji se s ním setkáte v posilovnách a fitness centrech, jelikož se využívá jako pomocník při hubnutí. Méně známé, avšak prokázané, je i jeho působení na lidský mozek. Podílí se totiž na produkci některých přenašečů vzruchů.

Populární doplňky stravy: Skutečně je kolostrum zázrak, který dokonale posílí obranyschopnost organismu?

Kolostrum patří mezi doplňky stravy, které pečují o zdravý imunitní systém. Výzkumy, které kolostrum zkoumaly, jednoznačně prokazují jeho účinnost. Podle expertů kolostrum skutečně může naši obranyschopnost posilovat. Avšak kolostrum má i svou stinnou stránku.

Populární doplňky stravy: Skutečně melatonin napomůže k lepšímu a kvalitnějšímu spánku?

Melatonin je hormon, který náš mozek přirozeně produkuje, když je tma. Proto je tak důležité spát skutečně ve tmě. Jakmile je v místnosti světlo, pak může být produkce melatoninu narušená. Melatonin, i jako doplněk stravy, také pomáhá načasovat naše vnitřní hodiny a říká tedy našemu tělu, když je čas jít spát.

Vitamíny podle abecedy: Jak může vitamín V podpořit naše duševní zdraví? A může nám pomoci i zhubnout? 

Vitamín V je vcelku unikátní. Hledáte-li prvek, který může napomoci lepšímu zdravotnímu stavu při Parkinsonově či Alzheimerově chorobě, pak jsou následující řádky určeny právě vám. Vitamín V toho však ale dokáže mnohem více.

Vitamíny podle abecedy: Jak moc je vitamín T důležitý pro krvinky? A opravdu umí srovnat do pořádku nervový systém?

Vitamín T není příliš známý a zmínky o něm jsou často velmi kusé. Přesto jde o jeden z klíčových vitamínů, bez nichž lidské tělo nemůže dobře fungovat. Říká se mu „sezamový vitamín“ zejména proto, že naprosto největší obsah vitamínu T je právě v sezamových semíncích.