jumping

Jumping – zábavný způsob, jak hubnout a zlepšovat kondici

Skákali jste jako malí rádi na trampolíně? Tuhle radost si klidně můžete užít i jako dospělí. Vyzkoušejte zábavnou sportovní aktivitu – jumping! Kromě toho, že se pobavíte, při tom navíc můžete udělat něco pro své zdraví i postavu. Při pravidelném skákání budete i spalovat tuky a hubnout. Jumping je poměrně nový druh cvičení, které si v poslední době získává čím dál více příznivců.

Co je jumping?

Jumping je cvičení na speciální jumping trampolínce, na které se skáče různým stylem, s různou intenzitou a za doprovodu motivující hudby. Jde o jednoduché poskoky, kterými se posilují nejen dolní končetiny, ale také střed těla, jelikož je třeba po celou dobu držet balanc.

Jumping je nejen zábava, ale také aktivita, u které se pořádně zapotíte.  Tato sálová lekce se cvičí ve fitness centrech a tělocvičnách pod dohledem instruktorky, která celou lekci vede a případně hlídá provedení a opravuje techniku cviků.  Kombinují se rychlejší i pomalejší poskoky, střídavě ve vysoké intenzitě a pomalejším tempu. Díky tomu je jumping účinný na spalování tuků, jelikož udržuje tepovou frekvenci v požadované výši.

Jakých výsledků dosáhnu při jumpingu?

Při provozování jumpingu alespoň dvakrát týdně po dobu jedné hodiny jsou výsledky na postavě znatelné již zhruba po měsíci. Pozitivní vliv na tvarování postavy však není jediná výhoda, kterou jumping trampolínky mají - zanedbatelné není ani zvyšování fyzické kondice.

Během hodiny na jumpingu spálíte okolo 500 kalorií, což je mnohem více než u jiných druhů sportů. Zároveň je jumping vhodný i v případě, že máte sklony k problémům s koleny či klouby - díky měkkým odrazům a odpružení jumping trampolínky nejsou kolena ani klouby zatěžovány tolik, jako při jiných druzích pohybu.

Pro koho je jumping určený?

Na jumping trampolínky může opravdu každý, bez rozdílu věku, váhy či kondice. Lekci zvládnou všichni, do těla si dá jak úplný začátečník, tak zkušený sportovec. Tempo lekce sice určuje instruktorka, která předvádí konkrétní poskoky, avšak každý si může pohyby přizpůsobit podle sebe. Kdo nestíhá rychlé tempo, může klidně zvolnit a skákat podle svých možností.

Jumping trampolínky jsou vhodné i v případě, že máte problémy s klouby či koleny, jelikož při opatrném skákání nejsou příliš zatěžovány - jumping trampolínky nárazy tlumí.

Jumping je obzvlášť vhodný v případě, že chcete hubnout. Díky střídání vysoké a nízké intenzity dochází k efektivnímu spalování tuků, a to navíc tak zábavnou formou, že celá lekce uteče skutečně rychle. Pomalu si ani neuvědomíte, že to není jen zábava, ale že také pracujete na své postavě.

Jak vypadá lekce jumpingu?

Jumping probíhá pod vedením instruktorky či instruktora. Jumping trampolínky jsou skladné a přenosné, proto je lze po lekci odklidit bokem a v sále se může konat jiné cvičení.

Bude z vás téct pot, další den možná ucítíte bolest svalů, ale každá lekce vás nabije pozitivní energií a díky endorfinům budete odcházet po jumpingu šťastní a dobře naladění.

Mnoho lidí se domnívá, že je jumping pouze cvičení pro ženy. Opak je však pravdou, do svého tréninku jej jako kardio zařazují i někteří profesionální sportovci na zvýšení kondice - a o žádné zženštilé typy se rozhodně nejedná.

Jumping lekce se zpravidla skládá ze čtyř částí:

  1. rozcvička
  2. skákání na jumping trampolínkách
  3. krátké posilování problémových partií - břicho, zadek
  4. protažení

Jumping lekce začíná rozcvičkou, která bývá nejčastěji v podobě rozeskákání na trampolínkách. Žádné složité choreografie, jde pouze o zahřátí těla. Tak jako každá jumping lekce, tak i samotná rozcvička se liší podle konkrétní instruktorky či instruktora, každý má svůj styl.

Po zahřátí pak často následuje dynamický strečink a zmobilizování kloubů.

Poté přichází na řadu hlavní náplň jumping lekce, skákání na trampolínkách. Jde o několik krátkých bloků, jeden vždy na jednu rychlou motivující píseň, což bývají nejčastěji různé známé hity z rádií. Mezi jednotlivými bloky je vždy krátká, cca minutová, pauza na pití a pokračuje se dál.

Před koncem lekce mnoho instruktorek zařazuje ještě krátké posilování, tedy pár cviků na problémové partie - břicho či zadek. A na samotný závěr přichází důležité, několika minutové protažení.

Výhody jumpingu

  • je vhodný pro každého, bez rozdílu váhy, věku či kondice
  • tempo si může každý přizpůsobit sám
  • jumping trampolínky tlumí nárazy a tím šetří kolena i klouby
  • účinně spaluje tuky
  • během jumpingu spálíte více kalorií než u jiných skupinových lekcí
  • lekce probíhá pod dohledem instruktorky, která dohlíží na správné provedení
  • zábava a cvičení za zvuků motivační hudby
  • zlepšuje koordinaci a zpevňuje střed těla
  • pravidelné cvičení jumpingu redukuje celulitidu
  • cvičení v kolektivu s dobrou atmosférou
  • lekce se konají téměř v každém městě
  • uvolňuje endorfiny, takže se budete po lekci cítit skvěle
  • jumping trampolínky mají nosnost okolo 100 kilo, proto jsou vhodné jak pro ženy, tak muže

Stáhnout v PDF

Přečteno: 191x

Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.

Domácí cvičení

Výpočet tepové frekvence vám usnadní…

Tepová frekvence udává počet tepů, které srdce vykoná za 1 minutu.…
další témata >

Běhání

Běhání a jogging – trend, který vede…

Běh se stal opravdovým fenoménem dnešní doby. Běžecké boty obouvají i…
další témata >