Hrášek

Hrášek je pro naše tělo skvělým zdrojem nejrůznějších vitamínů. Nastávajícím maminkám slouží jako doplnění potřebných látek, kyselina listová má příznivý vliv na vývoj nervové soustavy dítěte. Dobře působí i na naše oslabené nervy, pomůže nám s podrážděností a prudkým střídáním nálad. Může dokonce ulevit lidem trpícím depresemi.

Léčivé účinky hrášku

Díky bílkovinám, sacharidům a vláknině pomáhá hrášek tělu dodat potřebné živiny. Zároveň mu poskytne i okamžitou energii. Pokud se cítíme unavení, dejme si na svačinu misku hrášku. Bude užitečnou složkou potravy pro sportovce, pro lidi s aktivním životním stylem anebo děti a mládež, jejichž tělo se ještě vyvíjí. Díky vysokému obsahu bílkovin je vyhledávanou potravinou i pro vegetariány a vegany

Na srdeční problémy, anémii a vysoký cholesterol

Velmi nápomocný je lidem, kteří mají problémy se srdcem, ať už při ischemické chorobě, zotavování po infarktu nebo při srdeční slabosti. Může se zasadit i o snížení krevního tlaku. Prospívá celkově našemu cévnímu systému, vitamíny skupiny B pomáhají vytvářet červené krvinky. Je tak výborný pro lidi s anémií. Hrášek dobře zpestří potravu i diabetikům, podporuje totiž fungování slinivky břišní. Prospívá i ke snižování „špatného“ cholesterolu v těle. 

Antioxidační účinky a zpomalování stárnutí pleti

Hrášek čistí náš zažívací trakt a jeho vitamín A pro naše tělo působí jako antioxidant. Podobně je na tom i mrkev, pokud budeme tuto zeleninu konzumovat zároveň s mrkví, zajistíme si dvojí antioxidační efekt. Celkově tak posílí obranyschopnost našeho organismu.

Hrášek působí také jako ochrana před poškozením kůže při opalování. Zároveň kyselina listová, draslík a antioxidanty zpomalují proces strnutí pokožky a celkově ji hydratují. Vitamín C pokožce prospívá při tvorbě kolagenu, který stojí za její pevností a pružností a zabraňuje vzniku vrásek. Vitamín C také zvyšuje naši imunitu a snižuje riziko napadení infekcemi. Posiluje kosti a vlasy, podporuje růst svalů a příznivě působí na kvalitu našeho zraku.

Snižuje i riziko rakoviny, zejména žaludku. Pokud ale trpíme dnou anebo revmatem, hrášku se vyhněme. 

Víte, že...

  • ...zelený hrášek má více vitamínů, sušený zase více minerálů?
  • ...nejlepší je hrášek jíst i s luskem? Nepřipravujeme se tak o živiny, které obsahuje.
  • ...lusky hrášku můžeme i nasekat a použít k mulčování?
Rozbalit všechny příspěvky
Vložit příspěvek

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.

Další léčivé potraviny

Tip na recept

všechny recepty >

Hrášková polévka z mraženého hrášku s mátou

V hrnci na troše oleje necháme rozpustit máslo a zpěníme na něm bílou část jarní cibulky. Přidáme nadrobno nakrájený česnek a po 1 minutě hrášek a zelenou část cibulky. Zalijeme horkým vývarem a povaříme asi 5 minut....

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE U ČLÁNKŮ

Pro dodržení zásad pro získání souhlasu koncových uživatelů v EU bychom vás chtěli informovat, že tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte