Několik rad a poznatků ke klimakteriu pro každou ženu

Fotolia_35985867_XSS přibývajícím věkem ženy se postupně utlumuje tvorba vajíček a tím klesá i produkce ženských hormonů. Žena se dostává do další přirozené fáze svého života. Mnoho žen cítí toto období velmi nepříjemně, fakt neplodností je pro ně signálem stárnutí, což se projevuje i zbytečnou psychickou nepohodou. Zkusme se ale na toto období dívat i pod jiným úhlem pohledu.

Naše tělo se už nemusí soustředit na reprodukční cyklus a každá žena tím získává nový prostor na svůj rozvoj. Děti jsou už velké a je čas věnovat se sama sobě. Mělo by to být období klidu, moudrosti, nových možností. Moudrá žena může být inspirací nejen pro svou rodinu – děti, vnoučata, partnery – ale i pro své okolí. 

I přesto je ale fakt nižší produkce ženských hormonů spojen s nepříjemnými projevy. Patří k nim především pocení spojené s návaly horka, úzkosti, nespavost. Ženám hrozí také osteoporóza, snižuje se kvalita vlasů a nehtů a snižuje se libido

Klimakterium a menopauza

Klimakteriem nazýváme období, kdy postupně tělo přestává produkovat vajíčka. Od prvních příznaků klimakteria, kdy začínáme pozorovat první nepravidelnosti v menstruaci až po její úplné vymizení. Menopauza je pak období, kdy definitivně ztrácíme schopnost menstruovat. 

Co doporučujeme na klimakterium?

Zkusme nové období přijmout jako vstup do příjemné životní etapy. Užívejme si faktu, že už nám nehrozí otěhotnění a pravidelné měsíční projevy s tím spojené. Už nás nepřekvapí nenadálá menstruace ani neplánované otěhotnění. Nastává čas pro nás – můžeme cestovat, vzdělávat se, věnovat se samy sobě

Aby ale nová životní etapa nebyla znepříjemňována známými návaly horka a nespavostí, obraťme se k přírodě a chybějící ženský hormon si pokusme doplnit přirozeně – utlumíme tím nepříjemné doprovodné jevy klimakteria. Doporučujeme doplňky stravy na bázi včelích produktů (např. Sarapis plus) nebo v kombinaci sóji, červeného jetele a včelích produktů (např. Sarapis soja). Vhodné je v tomto náročném období ženy upravit jídelníček tak, aby obsahoval maximum fytoestrogenů, které se ponejvíce nacházejí v sojových bobech – doporučujeme především tofu, které se dá přidávat téměř do každého jídla. Dobré jsou také různé bylinkové čaje či tinktury na podporu hormonální činnosti, na tlumení pocení, úzkosti či na podporu spánku. Jako prevenci osteoporózy doporučujeme dostatek pohybu. 

Fotolia_104076196_XS

Co je normální v období klimakteria? 

  • postupné výpadky menstruace
  • stavy úzkosti, návaly a poruchy spánku
  • celkové utlumení, nechuť k sexu, nechuť k pohybu

Kdy je potřeba navštívit gynekologa?

  • jsou-li projevy klimakteria na hranici snesitelnosti a komplikují běžný život
  • při přetrvávajícím krvácení či krvavém výtoku
  • při přetrvávající bolesti v podbřišku 

Zvláště na počátku klimakteria doporučujeme pravidelné návštěvy u gynekologa, aby vyloučil při opoždění či vynechání menstruace jiný důvod (těhotenství) či jiný závažnější problém. 

I v období přechodu můžete zůstat vitální a přitažlivou. Více informací na www.prirodazenam.cz nebo www.vegall.cz

Bezplatná informační linka: 800 100 140 

 


Stáhnout v PDF

Přečteno: 158x

Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.